MANIFEST

Jeg er her for at dyrke de store fortællinger. 

Jeg blev uddannet journalist i 2003, men jeg har aldrig stemplet ind på en nyhedsredaktion - og kommer heller aldrig til det. 

Det vigtigste skridt tog jeg i 2008, da jeg sagde min redaktørstilling op og blev selvstændig. Det gav mig mulighed for konstant at forfølge de fortællinger, der betyder noget for mig. 

Som journalist arbejder jeg stort set kun med de længere formater. Portræt, reportage og historiske features. 

Som forfatter har jeg to hovedspor: Jeg har skrevet tre digtsamlinger, som jeg flittigt læser op af på scener i hele landet, og jeg skriver dokumentariske, historiske beretninger. Her bruger jeg min journalistiske baggrund til at udfolde fortællinger, som måske var blevet glemt, men blot lå og ventede på at blive fortalt. 

Og så er der alt det andet: Foredragene, undervisningen og samarbejdet med musikere, billedkunstnere og designere. Alt det, der er med til at gøre det hele mere levende. 

Sådan ser min hverdag ud. Og hvis jeg kommer til at kede mig – ja, så laver jeg det bare om. For jeg bestemmer selv, hvor den her fortælling skal bevæge sig hen.