REDIGERING OG OVERSÆTTELSE

Som redaktør og oversætter arbejder jeg også med andre folks bøger. Her kan du se et lille udvalg af mit arbejde.


JACK NICHOLSON
- FILMENE, KVINDERNE OG STOFFERNE

Filmkritiker og forfatter Jacob Wendt Jensen har skrevet denne grundige og underholdende biografi om Hollywoods levemand nummer ét. Jeg var redaktør på bogen og fulgte den fra idé til udgivelse.
Læs mere om bogen

SLÅET OMKULD AF OASIS
Esben Suurballe-Christensens bog om Oasis og britpopbølgen var jeg redaktør på. Bogen bygger på interviews med en række markante danskere, der blev påvirket af den engelske musik, der strømmede ind over Danmark i 1990’erne. Læs mere om bogen


FORTÆLLINGER OM FØRSTE VERDENSKRIG
En række britiske noveller, der udkom i anledning af 100-året for Første Verdenskrig. Jeg oversatte novellerne til dansk.
Læs mere om bogen

JEG ER BLEVET LOKAL
Den sjette digtsamling fra Peter H. Olesen – en af de digtere, jeg selv ser meget op til i mit arbejde med lyrik. Derfor var det en ære, da jeg i 2012 var fødselshjælper på denne fine lille sag.
Læs mere om bogen

NATJAGER
Jeg var redaktør for Jeppe Krogsgaard Christensen, da han udgav sin debutroman, som blev nomineret til Årets Debutantpris.
Læs mere om bogen

DE SEJE
En dokumentarisk bog om de 12 største kampe i dansk boksnings historie. En bog, jeg som redaktør fulgte helt fra idé til udførelse. Læs mere